Mar 30, 2011

Don't Hate Others If You Don't Know How To Live Your Lives

salam semua





3 bulan dalam 3 minit.




kehidupan selama 3 bulan aku di dalam 3 minit. scene travel aku ke Singapore dan Langkawi. its been a blast. dan minta maaf jika ada yang sedih gedik gedik muka tak dapat masuk. terlalu banyak clips dan ini yang termampu untuk aku edit.


ramai yang bertanya kepada aku dari mana aku dapat duit pergi ke sana sini. dan ramai juga berkata kepada aku, tak habis habis jalan, bergembira, apa aku akan buat dengan hidup aku, bagaimana dengan masa depan aku.


bla bla bla.


sejak bila masa depan kita tak boleh berseronok? apakah kita kena hidup tension, busy frust baru boleh menjamin masa depan kita?


tidak. ini semua terletak pada pilihan sendiri.


inilah masa depan aku. yang sebenarnya.


jika kalian perasan setiap tahun baru aku akan nukilkan post khas untuk menyambut tahun baru. tapi tidak tahun ini. mungkin kerana tiada idea (memang pun) . atau mungkin aku simpan keazaman aku untuk diri sendiri (bajet coverrrr)


jadi sebenarnya ada 3 resolusi aku tahun ini.


jap. ambik diari sat na.


..


eheh. silap. bukan resolusi tahun ini. tetapi target aku dalam 3 tahun ini. (2011-2013) aku ade diari so what??


- own phone
- travel
- own car


yeah. i said it. confirm own car tak dapat punya.


kajian menyatakan almost 70% daripada orang-orang yang berimpian gagal untuk mencapai impian mereka hanya kerana mereka menceritakan impian mereka kepada orang lain. true research wo. jadi oleh sebab aku dah dapat iphone, dan telah travel (walaupun masih belum habis lagi), jadi potensi besar untuk mendapatkan kereta mungkin agak susah.


atleast itu orang yang lemah akan cakap. not me. i willll freakingg go to japan and get myself a BMW x6!!!!!!


dan untuk menjawab persoalan mereka dan caci maki orang yang mengutuk life aku. kehidupan 2011 aku ini (walaupun baru 3 bulan) sebenarnya telah aku impikan sejak aku menjawab soalan kertas Biology SPM lagi. ya, Biology sangat memeningkan, aku amek kesempatan itu untuk berangan. sorry Mualimah Rohida!


aku telah merangka perjalanan aku. bagaimana aku akan mencapai semua itu. dari segi kewangan, masa, dan sebagainya.


jadi secara teknikalnya, tahun ini adalah masa depan bagi tahun 2007 aku. dan ia sedang berjalan seperti apa yang aku rancangkan. alhamdulillah.


jadi bila aku dipersoalkan dan dicaci maki "dolah banyak main" "camne la mase depan ko ni" aku akan tersenyum. they don't know a shit about me. dan giliran aku pula lihat mereka. dan aku bertanya, "are you happy with your lives?" "is this what you imagine 4,5 years back?"


kalau aku sekarang ini pun still menghidupkan plan aku 4 tahun lepas, tak mustahil aku akan mampu menjaga masa depan aku 4 tahun lagi sebagaimana yang aku telah rangka sekarang ini.


our future is important. we can't see it. that's why we have to dream for it. we have to build it.


tapi baru 3 bulan aku sedang berusaha menjalankan impian, bapak dolah dah petik topik study. yohohohoiii~~~ well, thanks daddy sebab ingatkan bahawa tinggal seminggu lagi untuk apply universiti.


.....



noooooooooooaaaahhhhh!!



calu