Apr 27, 2011

Draft 01

salam semua


boring..nyew


sudah lebih kurang 3 minggu aku hidup dengan penuh kebebasan. tiada komitmen bangun pagi, tiada lagi menunggu sesak jalan raya, tidak lagi sibuk tentang dokumen dokumen, kerja kerja komputer, meeting, melayan karenah datin. semua itu sudah tiada lagi. saya sudah free! dan aku mengambil kesempatan masa bebas aku untuk menyelesaikan beberapa perkara di kolej, merapatkan hubungan dengan sahabat handai(melepak) dan paling penting, menyusahkan mak bapak aku.


tidak sangka kerja menganggur ini sebenarnya boleh menyusahkan hati ibu bapa kita ya?


atau mereka yang menyusahkan diri sendiri?


ummi : dolah bangun subooh
dolah : hrm...ok..worewa...lao pui pui..

ummi : ape mamai2 ni?bangun suboooh
dolah : hrmmm haa...kk..tengahh semayang la ni...

ummi : ummi cakap bangung subuhhhh! kaa meeee!
dolah : yerla yerla kejap la...sabar la ummi niiii...hisshh

ummi : sabar ape kalau makin peluk bantal tuh! bangunn!! haaa meeeeeeeeee!!
dolah : alaaaa 5 minit pleasseeeeee

ummi : hhaaaaaaaaa!!!!!
dolah : adoi! zzzzz


begitulah norma norma pagi aku as a freeman. tidak. kita tidak pernah bebas. kita selamanya hamba Allah.

selepas aku berlakon naik turun tangga 5 minit sambil bajet bajet kononnya tengah sembahyang sempat aku makan sarapan. tanpa cuci mulut. uekk.

kemudian aku tidur balik.