May 9, 2011

Untuk Raider

salam semua


idea


idea


idea


idea

........................


demmit amin! aku blur nak tulis apa!


last time nukilan adalah pada 27 April. padahal ia adalah draft tahun lepas.defak?


baiklah. aku akan cuba tulis apa yang berada di dalam fikiran aku ketika aku mandi tadi


yang pertama, mengenai kelab Chelsea yang kalah malam tadi. aku tak ingin menjadi freak mode atau terlalu fanatik. kalau kalah, kalah juga. Hernandez memang ada sengat semalam. Luiz tak berapa gangster seperti yang aku harapkan. tetapi dia gangster dekat Ancelotti pulak? memang salah dia tetapi tak nak mengaku. Torres macam biasa muka stok isi padang. Drogba dah tua freekick tak masuk masuk.


well.


sekali lagi, kalau kalah, kalah juga. maki hamun la kau dekat wall aku sekali pun, news feed ke what's app ke, sms ke apa. aku tak boleh buat apa. dah serik nak berhujah panjang. kang ada yang merajuk. yang sepatutnya merajuk comel comel aku! tetapi orang yang menang tu merajuk, kita yang gedik gedik pujuk. haih?


itu cerita dulu.


ada cerita baru.


yang kedua pula.


soal 'ex-girlfriend'


pertama sekali biar aku tekankan, yang facebook, is a social site. well memang sekarang dah boleh jadi tempat pertukaran maklumat, bisnes dan macam macam tetapi pertama sekali kita fikir facebook adalah laman sosial. pertama sekali kita fikir laman sosial adalah facebook.


dan apabila kita berfikir laman sosial, yakni bukan realiti, hanya menggunakan mata dan jari untuk berinteraksi, dan otak pemikiran sebagai diri, dont take it as serious as fuck. (!) aku boleh tukar nama jadi TOP , tuka jadi gambar dia, cakap korea guna google translate and still orang boleh percaya, kan?


so bila kau nampak sesuatu yang berlaku di facebook. please. gunakan kematangan masing masing untuk berfikir secara waras.


facebook is just a game. it is a switch to change yourself wholefully. kau huduh kau boleh jadi cantik hensem. kau happening, tak semestinya happening kau terasa dekat facebook. kau pendiam, tapi kau gedik gedik comel(aku la ni) dekat facebook. begitu juga sebaliknya. you get the point. people these days suka judge orang guna facebook masing-masing. (?) hey! bes gak ayat tu, confirm banyak like kalau aku update status macam tu. heee.


dah bersambung ke soal the so called the 'ex girlfriend' . ada member tanya aku. "bam, ex aku dah ada bf lain. macam mana ni?" aku pun tengah pekena sup ekor time tu terbahak. buhahahk!

"camanoi koi boleyh break oip dengoin dioi?"

"i was being a jerk"

"well then your lost"

she's you ex. kau dah takde hak. kau gedik kalau emo pasal ni! dan kau sangat naif. couple2 pun nak melodrama. konon.


tak salah kita gedik gedik dekat facebook meh. makin kau gedik makin kau famous kot. macam main game meh. aku pun gedik dekat facebook. tapi kita kena tahu, kita tak boleh gedik serius. cuma gedik main main. gedik main main adalah bila tengah bosan dan masuk air kau masuk ke profile seseorang kau wallpost benda yang kononnya gedik dan 5 minit lepas tu kau lupa apa kau buat. kalau gedik serius kau gedik dengan dia setiap hari sampai kalau kau gedik wallpost , kau tunggu macam 3 tahun nak dia balas, padahal dia stop typing nak hembus hingus je.


dan ketiga. video. the main reason why i have been really busy. tak boleh blog dengan ikhlas dan gentle. semua terjawab dengan video ini. mostly scene aku travel ke Kelantan and some backstage randoms during performances and tv show.

..

aku rasa aku dah start rindukan aku yang dulu. (?)








calu