Feb 12, 2014

20 Tahun Kemudian

Salam semua

Aku sedar hidup aku di umur ini tidak sama seperti yang lain

Mungkin banyak fikir?

Mungkin banyak berangan?

Atau mungkin,

Banyak perancangan?

Aku suka buat orang tidak ambil serius pada diri aku.

Aku suka menjadikan diri aku bahan jenaka.

Jangan risau ianya bukan satu kesedihan.

Ianya satu hakikat.

Kerana di umur ini aku sudah faham naluri manusia.

...

Ah malas aku bebel kalian bukannya akan faham pun.

Yang penting aku sudah tahu apa aku mahu. Dan aku akan sumbat dalam otak aku sedalamnya sehingga walau aku lupa aku akan tetap bekerja untuk menjayakannya.

20 tahun kemudian aku akan pastikan

Aku punya syarikat milik aku sendiri dan berteraskan pekerjanya mungkin tahun 2025

aku akan berkahwin dan punya anak satu dua mungkin pada tahun, 2021 mahupun 2022.

Aku akan belajar ilmu keusahawanan marketing, advertising, operation, logistik, financial (walaupun aku buta nombor) dari pelbagai industri creative (graphic, photo dan video), IT, ecommerce, mungkin real estate, broker business, medical pada tahun 2023. Aku perlu banyak lompat company rasanya

Aku akan punya sebuah kereta, superbike (fuhh poyonyaaa!!) pada tahun 2017.

Aku akan memiliki tanah dan membina rumah sendiri pada tahun 2030

Aku akan travel ke serata dunia bermula dengan negara sendiri. (Sedang berjalan)

Aku akan kehilangan ramai kawan

Aku akan berjumpa dengan ramai kawan

Aku akan jatuh hati

Aku akan patah hati

Aku akan berlari

Aku akan dikejari

...

Ah sudah mula..

Main main lagi

Macam mana mahu menginspirasi gini?

Kalau dah diri memang seorang syok  sendiri abadi? (Suka la tu?)

Calu