Jan 12, 2010

'Cool'

salam semua

orang kata bila aku umur 50 lebih nanti aku akan jadi seorang yang tua kutuk

(?)

sial ko siddiqhead. aku syahdid kot.haha!


baiklah.nukilan kali ini tentang perasaan. permainan perasaan manusia yang sering tak tumpah dengan cuaca malaysia. kejap panas, kejap hujan.


ketika bercinta, kononnya saat bunga tengah mekar, kalau boleh mulut kita semanis madu. kalau boleh penggunaan kata ganti diri pertama dan kedua tidak digunakan. sebolehnya mencipta kata ganti diri yang sendiri mengikut kreativiti masing2 : 'sayang,bi,mucuk,nenek,muncit,gemok' dan lain2 lagi. sigh~ remaja, nowadays..hah!


tapi,


kalau bergaduh mengalahkan cerita troy. lidah pisau berusaha menikam hati pasangan masing2. otak diperah-perah memikir ayat nak menang. habis madu disepah buang bak kata bapak dolah. <-- hey!bapak dolah! kalau boleh masing2 menggunakan ayat sekeras-keras tulang. "weyh, ngko ni kan..! &^$#@!!" bukan guna sayang sudah, bukan hubby mahupun nenek, atuk muncit dan sebagainya. tetapi 'ngko'. bukan 'kau', atau 'ko', tapi 'ngko'. <-- sebutan dia 'enggggko' kononnya nak menunjukkan sekeras-keras perasaan time tuh.


tapi.


bila hujan dah reda. pipi dah masin. baru tegar balik. mula la wusha handphone masing2. menunggu pujuk rayu olehnya. kali ni pertandingan ego pula. selalunya siapa yang paling cepat mengalah? laki ke pompuan? dua2 samo jo. kemudian selepas menyibukkan diri dengan menaip status di facebook, myspace ataupun yahoo seperti : "argh...tension!!" , "i dont believe in love anymore" , " sial punye jantan!" , "awek aku menyusahkan" , "thinkin of being lesbian.." dan macam2 lagi.


tiba2.


"mail mothafucka!" <-- ini ringtone sms


melonjak-lonjak ke handphone dengan harapan setinggi 7 petala langit mesej tu dari tersayang. tapi, " mak suruh pergi beli sayur bayam" . orang kata keadaan ni sebagai 'wrong timing' tengah frustasi, ada pulak hal lain. balik2 dibeli bukan bayam, tapi kacang panjang.


sekali lagi.


"mail mothafucka!" <--ini ringtone sms


kali ini memang dari awek/balak korang. "finally i realise, i'm nothing without you, forgive meh~" <-- ini lirik opening lagu Bing Bang - Haru Haru. cuba dengar, baru feel sikit~ orang tu pun maafkan : "jom dating!" esoknya pun gi dating. buat dosa sikit2. geli sikit. happy2. esok2 keadaan sama berulaaaang lagi on and on. tak letih ke?


manusia. perasaan manusia. kadang2 memang tak dapat dikawal. sekejap suka sekejap gaduh. sekejap nangis, sekejap gembira. bila putus cinta, cari baru. bila pulau kawan, kawan balik. bila tumbuk kawan, kene tumbuk balik.


semua ni boleh dielakkan kalau kita ada kesedaran yang tinggi dalam diri. atau, korang kene cool je macam aku. tengok aku, orang kutuk aku, selamba adab je. wat doh. sakit memang sakit, tapi kita kena sabar la kan? bila2 nanti Allah boleh tolong balaskan.


pernah ada satu masa ni. (biar aku cerita sikit pasal kecoolnessan aku) aku lepak2 layan angan2. sekali membe2 ingat kita sasau mana, dia ngumpat2, kutuk diri aku. takpe, aku rilek, walaupun perasaan time tu agak membara. nak diikutkan aku nak tapak je muka dia tuh. tapi aku suka memainkan peranan buat bodoh dalam hal2 macam ni. sebab keganasan hanya dilakukan oleh orang yang malas berfikir. jadi aku rilek, tapi oleh sebab agak kecil hati dengan dia, mungkin attitude aku kat dia lain sikit. mungkin nak bagi dia rasa bersalah sikit lolo. tapi, mulut aku diam, senyum. hari demi hari berlalu. mungkin ketika itu aku sudah lupakan atau maafkan dia. tapi kemudian, dia buat benda yang sama lagi. menghina. tapi aku, coooool. relaks and still kickin! happy go lucky. di pandangan mereka. tapi di hati, hanya Allah yang tahu. then aku sedar, kalau dulu dia sakitkan hati aku,pastu aku dah sepak muka dia macam mana perhubungan dia dengan aku sekarang? dan bila aku buat bodoh, peredaran masa yang memaafkan dirinya. dan sekarang, apabila dia buat lagi? *berfikir* haha. buat bodoh ajalah. biar masa yang memaafkan dia dan Allah yang menentukan. soo cool kan? mungkin ada dikalangan korang yang baca pike aku menggelabah, atau riak, atau bajet, aku beritahu awal2 korang berfikiran sempit. dan korang memang memang sempit kalau still tak faham kenapa aku cakap korang berfikiran sempit.


oh ya. ade 3 4 call dan sms tanya aku pasal post bawah ni. kejadah dia wey! aku cuba menulis keadaan sambutan tahun baru zaman sekarang ni. bukan aku la. vavi.
Master Inspirasi mesti cakap : "kamu gagal menyampaikan mesej, saya fuckin kecewa!"



calu