Jun 20, 2011

Selamat Hari Bapa!

Salam semua

Angin menderu haru memaksa diri aku untuk buka lampu tandas. Sorry daddy, bil api mahal sikit bulan ini maybe. Sebelum ni serius aku bergelap ketika mahu tidur. Tetapi bukan untuk malam ini, bukan untuk minggu ini. Makhluk halus tak habis habis buat aku giggle sial!

Daripada terus merenung ke luar tingkap mengharapkan sesuatu yang menyeramkan berlaku baik aku syok sendiri sebentar

Baru baru ini aku pergi ke parti sambutan hari jadi anak kawan aku ( tipu: bukan parti, makan makan sopan je )
Sebelum itu aku Abooty, Acapun dan Qiddis decide nak beli hadiah untuk diorang ( anak2 Cat, 2 orang) jadi dengan muka yakin dompet penuhnya aku langkah kanan ke 'Toys R Us' . Yang tak boleh belah nye aku tak sempat nak pegang mainan dalam tu Qiddis dah grab awal2 pamphlet guide nak tengok barang2 harga, offer , diskaun special this month semua ada dalam pamphlet tersebut. Qiddis sangat profesional, bisik hati aku.

Berada di dalam kedai tersebut membuat aku terfikir, the hell? Time aku mentah tak da pun mainan mainan macam ini? Ok, aku sangat dengki. Aku berkemeja hitam dan berseluar jeans dengan butang tercabut entah ke mana berseloka di sudut action figure spiderman.

Qiddis membuka syarat. Hadiah mesti lah berbaloi dan boleh dimainkan oleh 2 budak tuh dan harus berlabel 5 tahun ke bawah dan seorang kena keluar sejumlah wang(private) . Aku dah kata, Qiddis sangat profesional. Tapi last last selepas berdebat secara profesional sama ada mahu beli transformers , ben 10 dan remote control car, kita orang beli hadiah yang sangat boring hanya kerana tertipu dengan design kotak tersebut dan nama watak mainan tersebut yang sangat fancy, Water Slaughter dan satu lagi aku tidak ingat.

Kami sebagai orang dewasa sangat malu kerana telah ditipu dengan design kotak yang sangat menarik hati kami...haramjad!

Ketika berada di rumah Cat dengan penuh kehampaan sebab mainan yang kitorang beli tu tak best langsung, timbul pulak rasa nak jadi seorang ayah.(?)

Walau aku bercadang untuk berkahwin lewat 20an mungkin, tetapi melihat Cat melayan telatah anak dia yang berhingus lagi manja, kenapa kita perlu menangguh masa yang ada? Sekurang nya itu yang aku fikir ketika itu.

Aku kadang kadang memerhati bagaimana bapak bapak yang aku kenal mendidik anak mereka termasuk bapak dolah itu sendiri. Ada yang mengambil pendekatan yang tegas, sambil lewa pun ada. Bapa borek anak rintik, dan bapak dolah pula? Dia sangat misteri...

andai kata aku dikurniakan seorang anak lelaki. Diberikan nama Mail Idris . Mula mula aku akan sekolahlan dia di sekolah agama. Bercermin mata, braces dengan rambut curl dan berwarna perang gelap hasil daripada aku dan ibunya yang berdarah jepun amerika aku pasti dia akan di buli ketika itu. Itulah titik di mana dia akan bermula untuk belajar erti kesusahan secara tidak langsung dia akan belajar erti tidak berputus asa. Dan bila balik disambut oleh ibunya yang sedikit garang dan tegas supaya dia akan lebih rapat kepada diri aku walaupun aku yang busy mencari rezeki di syarikat produksi aku sendiri. Hihihi.

Di zaman teenage pula dia seorang yang hot kaw sat punya Mail Idris. haih sumpah tak tipu! ~ Hubungan dia dengan aku still rapat bro to bro dan ibunya semakin tidak tegas mungkin kerana sibuk menjaga anak keempat bernama Salamiah. Hihihi gediknyew.

Mail Idris akan menjadi seorang ikon atlit yang segak dan sasa. Tangannya yang kuat boleh dibuat urut badan aku dan cinta( nama manja wife aku~) ketika kami sudah tua.

Gila berangan pagi pagi buta ni

Walhal secara seriusnya aku ingin anak anak aku mempunyai beberapa perkara.

- pengetahuan agama
- berfikiran terbuka
- mempunyai pendirian yang mulia
- tidak pondan
- tidak tomboy


..............


happy father's day dad. love u

Calu