Jun 29, 2011

Awkward

Salam semua


Baru baru ini aku dijemput untuk menghadiri sebuah program di Nilai. Oleh sebab aku memang tiada kerja dan kawan kawan semua diam tak ajak ke mana mana, tak salah aku pergi sana untuk mengisi masa lapang walaupun idea asalnya untuk tidak datang dan teruskan misi tidur 18 jam.


Aku macam biasa hanya t-shirt berkolar dan jeans. Entah ke mana kemeja aku ketika itu. Aku bersama jentera kesayangan aku Hilux 2.5 (budak2 macho je bawak kereta niew~) pun shoot ke sana. Dah sampai ke kaunter tahu tahu je member aku tak jadi datang.


Celaka.


Tapi sebab program tu best semacam sebab ada persembahan nasyid kumpulan mana entah, aku pun decide untuk hang out sebentar lagipun banyak orang bertudung labuh. Sejuk semacam memang best.


So aku di kaunter pun datang sign in kedatangan. Boleh pula yang jaga kaunter adalah geng2 perempuan yang agak riang.


Aku pun gemuruh. Cool mode. Turned. On.


Suasana yang tidak begitu meriah menjadi sunyi. Aku datang ; "hai, assalamualaikum"


Akak kaunter ; " waalaikumusalam. Belum daftarkan? Isi borang ni, nama penuh, i.c dan alamat "


Aku pun takderhal. Isi. Macam biasa. Borang tu untuk survey berapa ramai orang datang program tersebut. Standard prosedur. Tapi aku pelik banyak banyak benda kena isi,nombor telefon tak payah.(?)


Aku pun cuba mengambil kepastian ; "nombor telefon tak payah ke?"


Akak kaunter; "awak nak bagi ke?" dia tersenyum


Aku tersedar. Nada aku ketika tanya tadi macam budak sekolah. Damn. Ini menjadikan awek tersebut berjaya menguasai perbualan! No!


"takderlah, selalunya borang macam ini kena kasi nombor telefon sekali, bukan?" aku spontan.


"takpelah tak payah la" awek itu sinis menjawab


" tapi kalau awak nak nombor telefon saya boleh juga. Saya bukan senang nak bagi nombor kat orang tau~"


"hahahahahah"


Suasana yang sunyi tadi menjadi riuh riang dengan gelak tawa


.............



Gelak tawa aku seorang.



.............



Celaka kau Apis! Tak nak datang cakap awal2!


Calu