May 17, 2011

Nota Untuk Hari Ini

salam semua


cuba untuk menulis beberapa perkara


yang pertamanya, jangan menongkat dagu sambil marathon apa apa drama jepun. esok esok kau akan sedar rahang kau senget dan jika bersin haram jadah sakit.


yang keduanya, hilangkan perasaan syok sendiri berganda gedik. jangan perasan. nanti kau malu muka nak sorok dah tak boleh sebab dah merah gila.


ketiga, jangan menangguh untuk makan. lagi lagi bila kau kesempitan wang dan berkawan dengan orang orang muka mekdi. mak bapak dah suruh makan kau turun cepat dan makan. makan makan makan!


keempat, lantak manja mana emak sendiri kita kena cool! jangan turut manja sama lagi lagi bila dia suruh urut tangan kanan. jangan bergelak tawa mahupun bergurau senda. nanti dia akan hulur tangan kiri dia pula. dan jangan kau bergossip dan bermesra dengan dia. nanti dia akan angkat kaki kiri seterusnya. muka kena sombong, muka kena stress kalau tidak dia hulur kaki kanan untuk satu pakej. unless kau anak yang baik.


kelima, jangan terpedaya dengan iklan gula gula strepsils. aku dah telan 2 paket mulut dah naik gila sekarang tapi tekak masih sakit.


keenam, tak kisah apa fesyen kau bersweater rompt mahupun baju darjah enam, ketiak tidak sapu deodorant, berselipar diadora kaler hitam mahupun, yang penting keyakinan diri untuk hidup. kebolehan bersuara jujur dari segi falsafah mahupun bidang ilmu pengetahuan. teknik bergaul penting.


ketujuh, jangan dengki dengan kakak sendiri walau dia dapat peti ais untuk bilik sendiri dan kita masih menggunakan laptop tahun lewat 90an.


kelapan, rajin rajin balas poke orang dekat facebook. nanti orang tak nak poke kita dah.


kesembilan, teruskan berusaha. untuk segala perkara agama masa depan keluarga mahupun kawan. lagi lagi wang. tidak salah untuk kepentingan.


kesepuluh, aku perlukan inspirasi baru untuk memotivasikan diri. tetapi ramai nukilan sekarang tiada originaliti. plagiarisma berleluasa. manga one piece pula tengah rajin main flashback. grr


kesebelas, sakit tekak dan migrain peringkat awal terasa.


keduabelas, esok usaha untuk result! call call call! mak dah offer nak pinjamkan duit dah tu! jangan malu guna duit mak bapak untuk pelajaran. itu tanggungjawab mereka. walaupun ummi kata nak pinjamkan, kita anggap dia bayarkan. yeah!


ketigabelas, drama malcolm in the middle season 5 tercopy sekali masuk ke season 6. damn itt!


keempatbelas, harus kembali ke zaman sentiasa membawa buku catatan ketika ke mana mana. gajet kesayangan tidak akan mampu untuk menggalas tanggunjawab bila 'flash of genius' berlaku. kita kena pantas.


kelimabelas, aku masih menunggu meehoon sup aku. lowt baliklah cepat..zzzzz


calu