Aug 24, 2010

Random Repek :3

salam semua

apa khabar?


ceh. bajet cool lak aku.


pemikiran otak pagi abg key ini bermacam-macam: sahur. paper e-commerce(6 jam lagi!) practical training. parkour. yui. girls generation. facebook. celcom. dan lain lain.


aku tak tahu nak bertulis tentang apa sebenarnya. tapi jari aku terasa ingin menari-nari pulak.sangap.


aku masih excited kaw sat tentang kamera baru. Canon 550D. :3 . walaupun aku goyang kaki time diorang cari duit. terasa macam a part of it lak. haha. stender member~ :3
dan ya, the pussy face..( :3 ) ...amir buat aku addicted dengan the pussy face. dem.! :3 so aku selaku producer yang kickass, sedang memikirkan bermacam jalan cerita untuk dirakamkan 550D tuh. muehehehe! kalah produksi malaysia wa cakap lu. otak aku ni kreatif gila babi. takut diorang tak faham lak. haih~


futsal...dalam memantapkan lagi ground moves aku dan mencari finishing yang elegan, aku semakin gilakan futsal. dulu seminggu sekali sehaja. sekarang setiap kali buka, makan sikit je, nak jaga perut. takut berat. heh!!


segala kerja coursework selesai. lega gila babi. segala tensi berubah menjadi belon helium terbang ke langit entah ke mana. awesome. lepas ni nak jaga hubungan dengan family pulak. especially bapak dollah. daddy, bibik dah lari, mesti daddy perlukan dolah di rumah kan?~~


bila bercakap tentang problems, aku mendengar luahan abudi.

"OH UIA! aku nak berak takde air!"

luahan rap tuh! cuba kita baca balik.

"ohh you ai airrrr,
aku nak berak takde airrrrr"


ketika sedang gedik stalk tentang bermacam jenis luahan tension pengguna facebook, pertama sekali aku fikir, "faking emow this kid is?" and secondly, "why is he so emow?" membuat aku kepada satu penjelasan..


this is because, when someone shitting out their problems, before this, they had a kickass life. seperti aku. sebelum aku menjejak kaki di kuis, i had a fineee life. my parkour mates, family, friends and such. bila perkara baru yang menghadiri kehidupan kita, kolej, studies, works, its hard to deal with it. that's why sometimes we'll be pissed off. perasaan itu akan membawa kepada kreativiti jari kita untuk ketak ketuk di facebook atau blog. mungkin kita akan bersyair:

"oh uia, aku nak berak takde air..."


atau membuat sebagai hiburan

"bab2 game orang, bapak dolah no. 1!"


mungkin straight forward

"kemak la...saper curi baju aku...meh sini aku blasah bapak die...."


atau mungkin juga sebagai kata nasihat berinspirasi

"hari ini sangat berat ujian. mak ayah nak pergi mekah, saye masih demam, assignment pun tak siap2 lagi...huhu..moge2 hati tetap tabah menghadapi liku2 kehidupan.chaiyokk!"

.

setiap orang ada jalan penyelesaian masing-masing. tidak kisah.


*alarm ibal lembu ni dari tadi bunyik,tak bangon2. bapak annoying!*


kerana kita manusia ada masanya akan merasai detik-detik kegemilangan tersendiri. kenangan-kenangan yang sweet. bila terfikir kita akan senyum2 pussy( :3 ). kemudian kita akan merasai detik-detik takde air, kejar deadline, work pressure, bibik lari, mak bapak pergi mekah, kasut hilang, takde duit,tayar bocor, kena lempang, well, we just have to hang on. macam aku. paper final sat lagi, rilek.tak tido. tak study. mungkin aku give up? atau confident tinggi? carry mark full? who knows? :3


dan always remember, 'sesusah mana kita berak, bila dah ceplop, kita akan lega!'. kuis menemukan aku dengan life baru, perspektif baru, lecturer2 yang naughty, orang2 yang sissy, member yang kickass, korchi ozawa, aaron aizad,man tiger,justin budean, fud gemok,bob kurus, man tiger, zarep bajet kaper, uze osbourne, afie bboy, hujan , fuzukun, ali satu tangan, ali patah tangan, arip lawak blur, wan freestyler, muaz jonas(sekarang dah rebonding weh~), ibal lembu(setan), nasih kawad sampai hitam, ketua farid, acap tue, syakir kuis, husaini budak tue, aji tokan movie, the nigga brothers....yang girls, aku tak nak tulis. kang tak sempat ambik paper pukul 9 nanti.


walaupun aku lega dengan semua work yang selesai. study yang hampir ke penamat, itu bukan bermaksud perjuangan aku sudah selesai. perjuangan kita di dunia tak pernah selesai selagi nyawa di badan. lepas ni, rasanya aku tak tahu nak tulis sebab apa sebab dah nak habis study, so dah takde aset, kekurangan inspirasi :3 . tapi, kita lihat time practical nanti. confirm ada shit punya.


nak sahur dah.


calu.

:3