Jul 25, 2010

Semua Perkara Berlaku Kerana Inspirasi

salam semua


bila membaca frasa "segala perkara berlaku ada sebabnya" usually kita akan berfikir tentang perkara kesusahan, masalah yang dialami dan yakin bahawa perkara yang berlaku pasti akan diikuti dengan kesenangan dan kemudahan.


tapi bukan itu yang ingin aku nukilkan. aku tak nak cerita tentang macam mana peningnya aku kena buat assignment sorang2 dalam pada masa yang sama memasak masakan yang agak kompleks (teehee!) dengan perut yang tak cukup jisim dan tiba-tiba dapat call kena turun kawasan time itu jugak, dan dengan perut lapar dan masakan yang belum selesai aku tinggalkan, aku pack assignment aku, bersama laptop pra sejarah bapak dolah, aku gerak dengan kancil Mad. on the way, sempat aku berpantun masalah dengan Mad, dan tiba-tiba, tayar kancil meletop...bocor...tengah jalan...highway...dan kitorang parking...atas..sarang semut....


ok.


itu bukan apa yang aku cuba nukilkan. kerana semua itu hanya small matter bagi aku yang tegar dengan problems. baiklah , kita fokus dengan perkara yang simple. menggunakan perkataan 'inspirasi' kita tukar ayat menjadi " segala perkara berlaku kerana inspirasi". jika kalian mengikuti blog syok sendiri aku ini, aku memang gemar guna perkataan inspirasi. (lately, penulisan aku tahpape je...huih..) kerana bagi aku inspirasi ini juga merupakan perasaan seperti marah, sedih, gembira, suka, cinta dll. jika kita melihat seseorang menindas orang yang lain, kita berasa marah. begitu juga akan berlaku jika kita melihat seseorang atau perkara yang awesome dan cool, kita akan berasa inspired.


as in english they said, "everything that happens because of a reason". it is true, effing true. nak dikaitkan dalam life aku, aku rasa kalau aku tak promote video Girls Generation diorang takkan menari-nari gee gee gee sekarang ni, diorang pun takkan minat jepun atau korea. kalau aku tak minat brand Romp, aku rasa diorang pun tak kan punya pakai jeans Romp pergi ke kelas. as they said before "Romp is for rempit der~". nampak nya aku mengubah perspektif mereka di situ :P. diorang takkan guna perkataan 'life' untuk memerli aku dan mungkin juga diorang tak kan guna perkataan 'awesome' mahupun 'cool' jika aku tidak selalu poyo menggunakannya.


aku tidak cakap aku ini kononnya pembawa budaya., revolutionary or what shiz. kononnya aku lah orang yang memulakan segalanya. tidak. tapi ini semua kerana inspirasi. aku cuma berasa aku menginspirasikan mereka. huhuhuhuhu. XD.!aku takkan tahu pasal Romp jika aku tidak kenal orang yang juga minat Romp. dan aku juga tak kan tahu mengenai gerak tari tektonik mahupun breakdance jika aku tidak mengenali mereka yang kaki menari. (walaupun aku menari kayu je). hahaha. aku banyak belajar daripada mereka. aku diinspirasi oleh mereka. aku takkan tahu mengenai enjin , drift, saiz tayar mahupun Mazda rx8 itu auto atau manual jika aku tak berkawan dengan mat kereta. aku juga takkan tahu pasal komputer jika aku tiada kawan yang pandai tentang komputer. dan pelbagai lagi inspirasi.


hidup ini we are all connected. kita saling menginspirasi. sebagaimana pepatah, apabila kita berkawan, merekalah yang mencerminkan diri kita. kawan aku minat Jepun, aku pun terikut dengannya dan kawan aku yang lain juga terikut dengan aku. aku takkan minat Supra atau Radii kalau aku tak nampak Pete Wentz pakai kasut tersebut. member aku pun takkan tergila-gilakan Supra kalau Justin Bieber tak pakai kasut tuh. haha! aku tahu~~


and it goes on and on and on~ parkour di Malaysia takkan ada jika tiada parkour di Perancis. parkour di Perancis takkan wujud kalau tiada David Belle. David Belle tak kan mencipta parkour jika ayah dia bukan seorang ahli penyelamat bomba...ke askar? tak ingat. :P


fenomena Rock n Roll terjadi kerana meletupnya lagu kumpulan Joan Jett and The Black Hearts di carta. kumpulan ini menjadi fenomena kerana Joan Jett. Joan Jett takkan mampu melakukannya jika dia tidak famous. Joan Jett famous kerana sebelum ini dia adalah lead gitaris kumpulan The Runaways. dan the Runaways juga takkan famous tanpa populariti Cherrie Currie.


The Ramones, Patti Smith, Bad Brains, tanpa kewujudan mereka Sex Pistol dan The Clash takkan ada.


kumpulan U2 diinspirasi oleh band daripada Ireland dan kumpulan The Killers takkan tercipta jika mereka tak menonton persembahan kumpulan U2 di Las Vegas.


too much fact? haha. sorry too much movie for me..lol.


senang kata the list is endless. kita tak boleh bangga kata perkara ini terjadi kerana diri kita. kerana kita pun buat perkara itu jika tak diinspirasi oleh orang lain. sebab kadang-kadang aku paneh au. (haaa......da start dah.~~) paneh = panas = bengang. aku agak bengang bila aku jumpa kawan aku yang sorang nih. selamat dia tak tahu aku ada blog. ada satu hari aku tengok dia melayan Youtube. specifically dia tengah tengok Wonder Girls. kening aku menari-nari, aku pun tanya dia " sejak bile ko layan Wonder Girls?" "aku da lame gilerrrrr kot layan Wonder Girls...ko yang tak tahu. huh!"


punya berlagak dia kan? sambil aku tengok sombong bodoh dia tu boleh lagi dia menari-nari Tell Me Tell Me tepuk2 tangan depan aku. aku ingat nak lempang laju2 je.


baiklah, kita pergi dua minggu lepas. (ya, aku ingat lagi...aku ingat lagi...)


dengan kawan aku yang sama. aku tanya dia"weh ko nak pergi MTV World Stage tak?ade Wonder Girls! hik!" dia pun jawab lah "(muka pelik) Wonder Girls?" <--tengok dia="" kejap...kejap..ada="" lagi.="" span="" style="font-style: italic;" tahu="" tak="" tuh="">"ala Wonder Girls...kumpulan dari Korea tuh!~"

"oh...yang ko tunjuk tu kan? yang gee gee gee tu kan?"


hah!Wonder Girls dan Girls Generation pun tak boleh beza kau nak berlagak dah lama layan Wonder Girls?? F!




calu.