Apr 15, 2009

That Night Was Faking Asam

salam semua (post kali ini khas untuk kaki2 bola)


post kali ini aku nak cerita bola jer. aku seorang yang sihat. tak macam amir, buncitkan perut dengan Xbox die. haha!


undescribable. unforgettable.

the most amazing night i had at section 15. the match between Chelsea dan Liverpool was faking asam! faking godlike! the best match everr.! XD



rata2 aku tengok penonton semua memakai jersi2 pasukan mereka. aku hanya simple. sweater. cis, kenapa la tak beli baju chelsea dekat downtown tadi.

membe2 yg lain sibuk tanya baem kat mana. dia kat sesyen 4 tambahan, ajak lepak sekali tak dapat. mungkin takut kot sebab membe aku yg sokong liverpool 2 3 orang je. yang lain chelsea =D


nak kate riuh dia macam sial. macam dekat stadium. first half liverpool dah score 2. aku dah koyak. bob sibuk kutuk2. smart gile freekick Aurelio..ntah betul tak ejaan dia baem? bola pancing kot. bajet nak cross, tapi shoot direct. faking jualikan!(selfish) tapi serius, smart. ditambah lagi dengan penalty. aku agak kurang menerima keputusan reff. ivanovic tolak slow je kott.

tapi takpe, kepercayaan itu penting. 2nd half menyusul..

2nd half dimulakan dengan gol yang agak tak bergaya daripada drogba. can be considered as own goal tho. tapi respect anelka, long run + cross dia cantik time tuh!

suasana makin genting. aku berdoa . kumat kamit mulut aku. tak lupa juga aku selitkan doa nak moto aku. ya, freekick! time ni aku emotional gile. pejam mate, genggam tangan dan berharap. macam anak sendiri main dekat piala final la pulak en. then gol wo! woooo. aku menjerit2 melalak. ketuk2 meja. sampai limau ais kegemaran apis tumpah wo! haha. faking asam!

but wait.

bila replay dimainkan....lol. tak gol rupanya. masuk belakang gol la weh! tak de la segan en! haha! sume boo aku siall. sampai orang yang tak kenal pun tunjuk thumbs down kat akuh. haha! malu beb!

but wait.

rupanya ada silap faham. wisel freekick tak ditiup. so second chance ade! hahaha! kali ini aku gentleman sikit. menongkat dagu sambil mengirup teh ais sambil cover2 malu. dan GOL! kali ini aku lagi sial. naik atas kerusi angkat tangan sambil melambai orang ramai. riuh gila! aku berlagak macam aku yang golkan. hahahahahahaahahaha. huii, keluar air mata seyhh


that makes 2-2 with agregat 5-3. and then ditambah lagi gol lampard yang agak tipikal. gol suap. tapi lantak. aku sambut jugak. naik atas kerusi menjerit2 melalak. haha! malam ini malam aku!!

but wait. hujan lebat siall. orang2 luar semua masuk dalam. selamat kitorang memang duduk dalam. penuh macam haram. lagi teruk bila astro buat hal. fuckkk

yang besnya bila ada moment dapat balik signal tengok score dah 4-3. liverpool dah 4! woooot. pastu signal hilang balik. kecoh sial. haha

ada lagi satu gol dari chelsea aku tak ingat...yang aku tahu chelsea advance.wee~


yang penting aku emosi malam tu.


CHELSEA2