Sep 24, 2008

FADILAT AR-RAHMAN DAN AL-WAKI'AH

salam
hello moto

hurm~last nigt i stayed at masjid hasanah that we muslim called it iktiqaf as an extra ibadah in this ramadhan.woot...abam speaking siott.

ok.semule.

mlm tadi iktikaf dkt masjid hasanah dgn mud.sudah berkali aku tidur masjid.x igt dah kali ke berape. aku x tw...secara kebetulan atau dirancang aku bertemu teman lame, halimbo. so ape lagi.kami bantai sembang.bantai2 sampai la dy leka drpd study dy. dy tgh study time tu.dy ade paper chemistry esok utk trial spm.fuckin shiit.aku telah geletek dy drpd study.berdose kah aku?aku tidak sengaje.ini mmg aku.kerje geletek org. masuk air la katekan.

selepas aku mngerjakan ibadah2 yg patut dilakukan ketika iktikaf, aku bersembang dgn halimbo mengenai agama.tersentuh kami ke topik fadilat2 surah2 al-quran.ketika itu, mlm itu aku mendapat ilmu drpd halimbo.tenkiuu

aku nk cter balek secare terperinci otak aku dah x segar mcm pagi tadi.so secare ringkasnya apabila kita bace suroh ar-rahman nescaya dgn izin allah diri kita akn disenangi ramai.kenapa?byk hikmahnya.dr maksud surah itu tersendiri ar-rahman bermaksud pemurah.secara tidak langsung sifat kemurahan kita akn terbentuk di dlm peribadi.so kepada sesape yg nk diri tu didampingi atau disenangi mahupun diminati ha..banyak2kan bacer surah ini.lagi2 org yg lonely2 sgt tuh.yg mengharapkn org contact dy..haha. tapi, ingat, jgn bacer sekali sahaja dan tunggu mengharapkn balasan.jadikanlah amalan.niat haruuus dibetulkn utk mendapat keredhaan allah.dan insya allah yg lain akn menyusul

dan.surah al-waki'ah pulak.sesiapa yg beramal dgn surah ini dgn izin allah, tidak akan miskin insan itu di dunia mahupun akhirat.nk spesifik miskin tuh miskin harta atau amalan tu aku pun x pasti.tapi sng ckp ko x miskin lah!maksud surah ini pun aku x igt lol.so sesape yg nk menjamin harta dy dan sentiasa kaya peribadi mahupun duit, ha..joinlah bisnes luxor atau mobile money...untung woh!hehe.aku x join pun mnder ni. kalau susah sgt, xd modal, bace surah ini.jadikan amalan.inilah sebaik2 usaha.dapat pahala pulak tuh.eii..untung woh!tapi jgn la korg dok bace mharap duit turun dr langit lak!keje2 gak..bace2 gak k.

ni lak ade satu kisah nk kongsi. tyme aku kesejukan mlm tadi kat masjid tuh..lihat kanan, tgk mud kenyenyakan di dalam buai mimpi nya bersama selimut dan bantal pejal.oh, sungguh selese nya dy... lihat diri sendiri.bersama baju melayu seluar jean berbantalkan sweater k&N akuh.oh...kenapeee. aku pun saje2 la en menggerakkn mulut membace ayat pertame surah al-waki'ah ni.sekali aku lihat kiri, halimbo mengofferkan selimutnye.oh.REZEKI...apakah ini balasan aku membaca surah tadi?tepuk dada tanya iman sendiri.wee~

ape yg aku nk simpulkan kat sini.bacerlah al-quran.wakuikui

calu bete!

No comments: