Dec 10, 2015

Mimpi Yang Berkait Dengan Realiti 008

Bertahun sudah aku tidak mimpi seperti ini. Atau sebelum ini aku tidak sengaja untuk tidak menceritakannya?

Allah lebih kenal aku.

...

_________

Aku seorang pelajar berada di dalam kelas yang tiada cikgunya

Baem serabut memikirkan masalah cinta

Bagaimana untuk melamar kekasihnya

Aku pula riak penasihat penuh cerita

Kunun tahu bagaimana, itu, dah segala

Kerana aku juga sudah kununnya terjamin kehidupannya

Bersama dia

Aku tenung padanya

Dia tenung padaku

Seakan pernah bersetuju untuk saling mengahwini bila tiba masanya

Tapi dari sudut jauh di dalam kelas dia menunjuk riak matanya

"Aku sudah kecewa dengan kamu"

"Kamu terlalu jauh dari aku"

"Pergi"

Aku terkejut seakan kecewa

"wait, what? "

Sedangkan antara kita tiada apa

Sedangkan antara kita terdapat memori yang hampir terlena

Tiba tiba aku di sebuah tempat yang asing

Bersama dia

Dia tahu aku suka berjalan.  Dia tahu aku suka merakam.

Kami bergurau.

Dengan penuh adab.

Dan ummi kejut suruh bangun subuh

Huaaaa

Jika tidak kenal kenapa rindu itu ada?