Nov 5, 2010

Hulu UKM

salam semua
ah. akhirnya dapat juga jari aku menari-nari dengan gedik di dalam bilik yang dipenuhi dengan privacy dan juga kicauan burung yang aman permai dan tidak lupa juga bunyi-bunyi kereta yang berderum gear dua sebab baru lepas bumper. ya, rumah aku tepi jalan.

sudah 2 minggu bergelar office boy yang pendiam, kini secara rasminya menjadi practical boy "budak praktikal" di sebuah syarikat yang terletak di hulu UKM. tak boleh detail, nanti fans cari aku. susah. hihi.

apa yang aku boleh kongsikan adalah pengalaman bekerja di sebuah pejabat. ya, seperti di dalam filem - filem, memang macam itulah suasananya. cume secara hakikat, ia lebih kepada persekitaran yang friendly, tenang dan tidak depressing. kalau kita tengok office worker dekat filem masing-masing macam robot masuk kerja. keluar kerja, itu tidak benar ya girls? tetapi kami  office warriors masuk kerja mengular satu pejabat cari hiburan. buat nescafe free, intai2 boss, main pingpong, baring2 dekat sofa, menggeliat dalam surau, baca suratkhabar , sambil minum nescafe, keluar tandas, lupa naikkan zip. ya, secara jujur, quite fun. tetapi bila dah masuk mood kerja, dalam filem suasana senyap, cuma bunyi ketak ketuk keyboard, dan telefon di kanan kiri telinga itu semua sama.

dan apa yang meng-effect kan kepada diri aku. aku dah tidak seaktif sedahulu. secara berperingkat aku menjadi seorang dewasa yang tidak mempunyai stamina 24 jam. aku sekarang tidur paling lewat pukul 2, woot? isnin - khamis takde nye aktiviti berpeluh,woot? dah tidak se spontan macam dulu, woot? dulu nak pergi mana terus je shoot sekarang tak, woot? dan macam-macam lagi yang tidak awesome. boo!

dan semakin aku sedar semua ini. aku juga semakin peka dengan persekitaran aku. mereka memerlukan bantuan aku. sebab itu aku lantik diri aku menjadi ultraman :3 . naah~just kidding. pic profile dekat fesbuk tu ultraman takde sebab pun. dok lepak2 ngan member2 citer ultraman, last2 sume set nak tuka gmba ultraman. hihohihohiho~

tapi. lama kelamaan simbol ultraman ini membawa maksud yang penting sebenarnya. ini kerana kita semua rindu. kita rindukan zaman comel kita yang tiada masalah untuk di fikirkan. zaman yang kita terbatas untuk memikirkan perkara esok. zaman yang kita nak makan, kita nangis. haih~ yes. i kinda miss my old life. with teman sehidup semati, aktiviti yang boleh buat mati, all of that. dulu elok jalan lurus sama sama, sekarang masing-masing pilih haluan sendiri. dan setiap haluan tersebut punya lagi simpang-simpang yang seterusnya. sedih ek semakin jauh dengan member? walhal apa sekalipun, pastikan tali-tali yang terikat dalam hati masing-masing tidak terputus.  bila kita tersesat di dalam simpang sendiri, kita akan sentiasa punya tali tersebut untuk membawa kita kembali.



calu.