Jun 30, 2010

Mimpi Yang Berkait Dengan Realiti 005

salam semua




aku bangun dari tidur terus aku nukilkan ini.


kali ini sangat jelas.dia memakai tudung berwarna kuning emas.


dia, dia, dia lagi!


selama ini telah aku tetapkan tanggapan aku mengenai diri dia. dia seperti itu, dia seperti ini. tetapi mimpi kali ini dia berlainan.


dia di dalam mimpi ini mempunyai facebook. ketika itu ada 6 notification.s dia accept friend request aku, dia komen status aku, dia komen gambar aku, dia like status aku, dia komen status aku yang lain dan dia komen gambar aku yang lain..


(kau tengok facebook pun mampu sampai ke mimpi tahu?)


sakit jantung.bingung. seolah menunjukkan dia sedang meletak sepenuh perhatian kepada aku.


tapi. kenapa aku tak boleh loading ke profile dia? tidak boleh balas? hanya nama dia berbaris di setiap notification. kebingungan aku mensedarkan aku di mana.


tiba-tiba aku sedang berbaring, menghadap laptop, di rumah dia. dan di atas lantai.


.....


pelik nak mampos.


ada seorang peneman aku. aku tidak ingat. mulut kecoh tahpape. aku suruh dia diam seakan kita sedang menyelinap. sedangkan kita adalah tetamu.


dan dia turun..

.


gugur jantung.


dan dia turun dengan tudung kuning keeamasan itu. tidak dipakai kemas. dijadikan seperti selendang tetapi aurat berjaya didiamkan. aku diam. dan aku pasti dia akan diam. kononnya aku sangat kenal dia. sedangkan sebenarnya aku langsung tiada kenangan bersama dia sejak kecil.


"asal tak balas komen saya? facebook awak online je tu?"


laptop aku masih di lantai. wtf. aku tak tahu nak cakap apa. terus menjawab soalan atau memberi salam atau mulakan dengan bahasa badan.


aku sempat melihat muka dia. dia masih kaku malu malu ketika menegur aku. mungkin dia sedang cuba untuk mengubah diri. kita semua dah besar, zaman malu malu kerek kucing sudah tiba masa untuk ditinggalkan. dia kembali naik.


aku melihat dia... bahu kanan aku terhenjut-henjut.


"key, key, nak surat usrah."



.


KACAU DAON LAHHHHHHHH.


calu