Jun 15, 2009

Lahirnya Keyrana Cool

suatu malam. ketika aku sedang duduk keseorangan di dalam sebuah restoran menikmati kesengsaraanku...

"baik, aku perlu menjadi seorang yang cool dan awesome. aku perlu menjadi 'bang!' atau 'boom!' dihiasi wajah yang serba macho. perjalanan kehidupan aku perlu berkisar seperti cinta antara kebaikan dan kejahatan di dalam sebuah pengembaraan yang pelik...namanya ialah keyrana cool..oh inspirasi, berilah aku kuasamu!"

sebaik sahaja terfikir mengenainya... muncul cahaya di langit...

"adakah kau...master inspirasi?"

dia merenung tajam ke arahku... falsafah dirinya jelas digambarkan melalui misai janggutnya yang lebat keputihan

"tunjukkan apa yang kau ada"


......

aku terdiam. terpaku.


"sampah"


"what?"

"kehidupan dan diri kau kekurangan satu elemen penting."


"apa dia?"


"IMPAK!"


"IMPAK!?"


"seperti ini?"


aku membuat pose jambu habis.

"tidak!tidak!! kau poyo, bajet dan juga tak tahu malu. ini penyelesaiannya!"


blogger.com



aku masih tidak faham. malam itu aku melawat dunia2 blogger(blogosfera)... mata aku berkaca kaca... inilah yang aku perlukan! aku membuat kerya pertama aku dan meminta master inpirasi sebagai pandangan

"jadi seperti ini?"


"tidak!bukan seperti ini! seperti ini!!"


aku tidak berhenti. aku terus mencuba dan mencuba. dan begitulah caranya aku mendapat latihan daripada master inspirasi.


selepas sepurnama berlalu...

"aku betul betul berpuas hati dengan blog ini! tingkatkan lagi"


perkara ini berlaku setahun sebelum keyrana cool dilahirkan...


*****

salam semua. selamat datang ke blog saya. saya masih baru. minta tunjuk ajar dan support kayh~