Mar 2, 2009

Wrong Timing

sem 2 ni memang tak keruan. bulan final yang penuh pancaroba ni aku jawab dengan lewa. tak serius. sebab aku tak target nak score apa2 sem ini

sepetang aku bersama daddy ku di dalam Toyota Hilux 2.5 kami ingin ke mana aku tidak ingat. bapak aku macam mafia bawak laju2 sambil memakai kaca mata hitam Beverly Hills yang baru jumpa di dashboard kereta. kejantanan aku tercabar apabila dia memecut lori besar menggunakan lorong kecemasan. ya, bapak aku pemandu nekad.

kami bersembang. macam biasa, memang adat, macam zikir pun ada bila bapak aku tak habis2 tanya perihal pelajaran aku. aku pun seperti biasa memberi jawapan tipikal anak2 melayu, - "just ok..takde masalah" seakan2 di dalam hati "bapak apa tahu"

kemudian bapak aku cerita perjalanan life dia yang penuh pancaroba. macam romeo pun ada. kena kejar awek, apa lah. sehingga lah ke cerita kerja2nya. macam2 projek kerja dia akan buat. terbang sana sini. europe, qatar, mesir blabla2

aku teruja. tapi muka ketat.

bapak aku mula la nak perli2. "tula, lenkali blaja leklok. nanti jadi mcm aku terbang sana sini. bisnes class lagi...ko dolah, dok malaysia ni tak nampak dunie, x life. jadi belajar leklok. nanti dolah dapat sambung ke mesir" bapak aku conclusion. sejak bila aku nak pergi mesir?

"japan daddy, japan! not mesir. japan ada anime!" balas aku

kami bersembang2 retro. dan tiba2

"son, exam ni kalau dolah dapat score 3.5 keatas abah belanje kamu pergi jepun"

aku macam...final dah 3 paper lepas kot. aku jawab cikai kot. camne nak score nih. dulu mintak duit nak beli burger malam2 pun tak kasik ni nak blanje gi jepun. WTF??

"errk, boleh tak janji ni tangguh sem depan?"

"tak boleh, abah nak dolah score sem ni jugak"

wrong timing sial. melepas aku! tak dapat jumpe aoi sora!erika sawajiri! kalau aku tahu confirm aku blaja kaw2 sem ni. ciss.

i got served, by my own daddy

calu