Oct 13, 2008

senario movie, tenacious d, fury and step brothers

salam semua

minggu ini aku meluangkan masa life ini untuk melihat seni manusia. movie. just a review ok. no sipnosis or fuck.





Senario The Movie - episod 1
crap! ringkas dan padat.itu shj mampu aku ckap mngenai movie ini. tidak faham sungguh apa yg cuba ingin disampaikan oleh kumpulan senario itu sendiri mahupun sang pngarah, ahmad idham. untung Jangan Wusha Belakang dibazirkan begitu shj utk movie ini.rugi. ya. mmg rugi! timbul persoalan di dlm diri aku, memang bakat lawak mereka sudah hilang atau sebab aku kecil dulu2 ingat mereka mmg lawak? dan apa yg aku xleh percaya, boleh ckp cerita ni meletup?haha..biarlah.. selamat tiket 6r jer. boleh la movie baru setengah tayang aku blah pergi karoke.wakakaka



Tenacious D in The Pick Of Destiny
"which do you prefer...tits, or destiny?" "tits!" hah!
as expected from Jack Black and his band, Tenacious D. aku keliru nk label movie ini bergenre apa. kalau disuruh describe in words it would be like "musical adventurous sexual comedy" that kinda word. XD. and hell yeah, its Tenacious D, of course it is for 18 and above, x kan umum kot?
the music, harus di beri amaran awal2, macam haram!hahah



Fury
a not-so-fuckin-kickass-movie that i expecting from the director of Ong Bak! tapi boleh la, protagonis dia perempuan. apa boleh buat.. dari awal cerita dah boleh agak. Pengarah dah set awal2 yang watak perempuan ini sakit mental so apa2 kecacatan dlm movie ini boleh dimaafkan. tricks y aku harapkn dlm cerita ini like some backflip or twist dpt disajikan, tapi, cuma 540 dan webster? aku tau. aku tau. dia perempuan! what am i expecting? jujimufu? steve terada? argh..
aku boleh maafkan cerita ni, sebab perempuan nye comel (euu..) dan ada unsur2 jepun. hehe... Japan rocks!


Step Brothers
Will Ferrel has done it again! OMG. this movie is fuckin hilarious. antara contoh2 english movie yg bergenre lawak bijak. bukan mcm komedi lawak bodoh malaysia. dialog bodo2 such as "did we just become bestfriends!?" , "what are you doin? - i'm burrying you" "you can call me dragon-and you may call me the nighthawk" hahah! aku x tahu nk describe cerita ni mcmne. just watch it. x tahu dekat malaysia ni tayang atau x. senang download! torrent 4life! p2p pun boleh jugak! haha.dah 2 mlm aku tgk cter ni berturut2. wakakaka. i'm thinking of watching it again tonite! haha

calu